Etiketter

tisdag 1 november 2011

Vill ha!

Ikväll tog jag en skön kvällspromenad och det var riktigt skönt ute. Jag mötte väldigt många som både var ute och sprang, gick stavgång och väldigt många som tog en kvällspromenad med hunden. Och varje gång som jag mötte någon med hund så kände jag att åh vad jag skulle vilja ha hund. Sambon skulle vilja ha en Golden Retriver men jag föredrar hellre en hund som inte tappar så mycket hår. En ras som jag tror skulle passa oss är Pumi, den får man klippa ca tre gånger per år och den hårar inte. Allergivänlig och lagom stor. Inte så stor som en Golden och inte så liten som en pudel. Den är rätt lagom stor. En lättlärd och trevlig familjehund och den finns i svart, vit, rödbrun, mörkbrun och grå. Visst är den söt?
(lånade bilder från bl Akinnaz och Bennaz)                                                 
I nuläget så känner vi inte att vi varken kan ha hund eller skulle ha tiden för en, men i framtiden lutar det åt att det kommer att bli en liten vaffing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar