Etiketter

måndag 14 november 2011

Min inställning

Jag kan känna glädje över att jag kommit så långt att jag, jag säger inte alltid, men för det allra mesta, lärt mig att ha en positiv inställning och ett lugn när saker inte går som planerat. Där jag inte blir  irriterad eller stressad utan istället försöker att göra något vettigt eller kreativt av situation och "gilla läget" och acceptera detta. Jag kan givetvis vara stressad men har då oftast en kontrollerad stress.

Imorse vaknade jag försent vilket ledde till att jag fick skicka upp en väldigt trött dotter ur sängen som vart ledsen och irriterad för att hon var tvungen att skynda sig. Ok, vad gör det om vi kommer 10 min senare än vad vi planerat tänkte jag om det istället kan göra henne gladare och ger henne en bättre start på morgonen och hon blir på gott humör?

Vi kom lite sent till skolan och jag hade fortfarnade en lite trött med glad dotter och jag fick bli sen till jobbet. Det var dessutom halt väglag och jag inte ännu bytt till vinterdäcken... Jag tog det väldigt lugnt, men det var det tydligen inte alla som gjort på väg till jobbet imorse för det började att köa till sig på E4an efter Moraberg redan pga av olyckor längre fram på vägen. Sen var det kö precis hela vägen till Vällingby, även då jag tog färjan från Slagsta över till Ekerö och förbi Drottningholm. Jag passade på att lyssna på radio, ringa lite jobbsamtal med headsetet på och försökte att vara lite effektiv. Vad ska man annars göra när man ändå inte kommer fortare fram? Resan till Vällingby tog hela två timmar imorse och jag var inte speciellt stressad när jag kom fram utan snarare glad och nöjd med morgonen, trots att jag inte hunnit äta varken frukost eller fått i mig något kaffe på morgonen. Jag avskyr normalt sett att komma försent och gillar inte när andra inte passar tiden men inser samtidigt att om det hänger på välmående och säkerhet så föredrar jag ändå att komma försent!

På jobbet hann jag inte med hälften av vad som var tänkt men jag är ändå nöjd med arbetsdagen och känner mig glad!

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter och för varje "motgång" så är man ett steg närmare "framgång" så jag ser inget annat än att morgondagen kan bli ännu bättre! OCH jag skall byta till dubbdäcken, även om det blir så att jag skall byta dem själv! Jag lovar!

Ha en underbar kväll och morgondag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar