Etiketter

tisdag 1 november 2011

Personlighetsanalys

Imorgon skall jag på en intressant produktutbildning på Utebildarna som jag samarbetar med. Och en introduktion av ett analysverktyg som används för att göra Personprofiler, Befattningsprofiler och Grupprofiler. Detta verktyg används till att få fram och klargöra de personliga egenskaperna hos en person och tex få fram vilken ledarstil som denna har samt klargöra vilka de olika egenskaperna är som finns i en grupp och vilka profiler som passar ihop och vad man skall tänka på för att få en grupp att fungera tillsammans.

Detta är något som intresserar mig mycket, hur människor fungerar ihop och varför man ibland reagerar så olika som man gör.

I januari och i februari så kommer jag att genomgå en riktig utbildning av detta analysverktyg för att kunna göra egna personlighetsanalyser och lära ut detta just enligt denna modell. Under utbildningen  kommer jag att kunna erbjuda ett par stycken frivilliga personer att göra denna profilanalys. Om någon är intresserad så kan denne höra av sig till mig.

Själv har jag gjort ett par stycken personlighetsanalyser, bla IPU och Myers Briggs och det är mycket intressant att få veta "vem man är" för det brukar stämma kusligt bra till största del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar