Etiketter

lördag 12 november 2011

Lugn och harmonisk dag

Idag tog jag tillfället i akt och faktiskt tog mig en ledig dag med egen-tid, bort ifrån allt vad hus, hem, måsten osv heter. Sambon och grabbarna jobbade med huset och jag hade en dotter som inte ville släppa mig och bara grät när jag åkte iväg en halvtimme försent. Jobbigt en stund för både henne och mig men jag vet ju att det släpper så fort jag lämnat hemmet så jag kunde vara lugn.

Mötte upp tre tjejer från MC-gänget på www.skogshojdspa.com . En av tjejerna hade förra året fått presentkort på spa utav oss på sin 50-årsdag och ville utnyttja det och vi passade på att göra henne sällskap. Jag kom dit vid halvett och vi började med att äta en god räkmacka. Mmm gott! De andra drack mousserande vin men jag körde och höll mig till bubbelvatten. Vi hade valt olika behandlingar olika tider och vi bara njöt allihop av lugnet, harmonin, och att bara låta tiden gå utan att behöva bry sig. Jag testade Floating vilken jag har hört skall vara väldigt avslappnade och avstressande. Jag kan säga att det var det. Men man blir "instängd" i en stor kapsel och helnäck liggande på rygg med en kudde i nacken och bara flyter i saltvatten i 34 graders värme. Härligt! Jag somnade (nästan) och njöt.


Sist jag var på Skogshöjd Spa så utnyttjade jag mina presentkort som jag fått i 40-årspresent och lurade med sambon då. (Bokade en sportkur till honom då vilket var en perfekt och lagom grej för alla killar). Helmysigt att bara vara vi två och bara få slappna av (man kan inte göra annat i denna miljö). Det är så superhärligt att bara få va! Oavsett om man är unga, gamla, par eller kompisgäng eller vad som, så är detta så himla skönt att bara få göra tillsammans, eller helt själv vilket jag gjorde en gång, det var superhärligt. Men har du en partner så kan jag lätt rekommendera att ta med denne och bara njuta några timmar tillsammans och få egen-tid och bara få slappna av och njuta tillsammans och i bästa tänkbara miljön!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag!
    Jag har mitt presentkort kvar, men eftersom den här tiden på året är min" värsta" så ska jag nog boka mig snart :-)
    Hoppas kommentaren funkar nu, har inte gjort det på ett tag!! Kram

    SvaraRadera
  2. Japp, kommentaren fastnade! Vad kul, för det verkar vara jättemånga som inte kan kommentera överhuvudtaget, jag kan inte klura ut vad som är fel heller....
    Du kanske ska ta med dig maken till spa och få lite mysig tid o avkopplande tid tillsammans. Hojta till om ni behöver barnvakt bara :-) Kram Helen

    SvaraRadera