Etiketter

måndag 21 november 2011

Från grinig negodil till positiv "lärka"

Igår var en jobbig dag för kroppen. Men efter min kvällspromenad som jag bokstavligt talat pinade mig igenom och sen bastu efteråt, så hänger kroppen med bättre idag. När min värkande, stela och orkeslösa fibro-kropp säger aj och är motsträvig, så har jag lärt mig att jag definitivt inte då skall lägga mig ner och vila utan göra precis tvärtom. Fast det gör skitont att genomföra ett lagom styrketräningspass eller ta en lagom promenad så mår jag mycket bättre i kroppen efteråt.


Imorse vaknade jag tidigt och var supertrött förstås (hänger ju också ihop med fibron). Men jag har sedan många år gått ifrån att vakna skitgrinig och riktigt sur, till en glad och positiv "lärka" på morgonen som snabbt bestämmer mig för att ta tag i dagens agenda och jag blir alltid lika nyfiken på de många nya möjligheterna som dagen har att erbjuda. Även en gråmulen och tråkig måndagmorgon som denna. Det blir ju vad man gör det till, eller hur? Man väljer ju själv liksom! Bestämmer man sig för att det blir en skitdag så blir det det, bestämmer man sig för att det ska bli en bättre dag så blir det också det. Visst händer det oförutsedda saker ibland som man inte räknat med, men då får man ta tag i det när det dyker upp och göra det bästa av situationen. Så tänker jag iallafall. Livet känns lite lättare då också! Men som sagt, visst finns det skitdagar även för mig, som igår tex, men jag försökte ju göra något åt det och det slutade ju ganska bra!

Ha en underbar måndag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar