Etiketter

onsdag 23 november 2011

Tur i oturen och vilken dag på jobbet!

Igår var jag som bekant på utbildning/utvecklingsdag i Västerås. När vi slutade arbetsdagen så var det en Henrik som vart sen till tåget som han skulle åka med från Katrineholm till Göteborg och en annan kille Jonas skulle skjutsa honom och Jonas hade en massa packning med sig då han höll i hela programmet för dagen. När jag skulle åka hem så upptäckte jag att killarna i sin hast råkat fått med sig min ryggsäck där även min plånbok låg i. Attans, tänk om killen som skulle åka tåg till Göteborg fick med sig den på tåget?! Hur skulle jag få tillbaka mina saker då? Då jag jagat killarna på telefon i 45 min utan resultat så gav jag upp till slut. Jag kunde ju inget göra i nuläget mer än att hoppas på att min rygga inte var på väg till Göteborg utan till Julita istället. 
När jag satt i bilen och nästan var hemma så ringde båda två. Mina grejer var inte på väg till Gbg utan till Julita, vilken tur i oturen!

Då jag verkligen behövde min plånbok (med körkort, bankomatkort mm) så fick jag åka ner till Julita idag och hämta den och ryggsäcken då Jonas jobbade hemifrån och inte hade tillgång till bil.
När jag ändå var där hos honom i Julita så tyckte han att vi kunde ta en tur på Hjälmaren med kajak. Så vi tog varsin kajak och begav oss ut bland höga vågor och blåst. Jonas som är bla kajakinstruktör på UTeBILDARNA tipsade om bra saker att tänka på vid sådant väder vilket jag var tacksamt för då jag inte direkt är jättevan att paddla kajak då jag mestadels har paddlat kanadensare i mitt liv.
Wow, vilken härlig dag på jobbet det blev! Privat lektion i kajakpaddling.

På eftermiddagen arbetade jag mer "normalt" dvs jag var på möte ute hos kund! Men jag känner mig väldigt nöjd med hela arbetsdagen!


2 kommentarer:

  1. Via mobilen kan jag visst kommentera!
    Vad coolt, vilka grejer du får vara med om! Härligt att läsa om dina äventyr, hoppas du mår bättre. Kram Therése

    SvaraRadera
  2. Ja jag har verkligen kul på jobbet! :-)

    Jag har nu försökt justera lite mer på inställningar, så nu hoppas jag igen att det fungerar att kommentera. Säg gärna till om det inte funkar. Kram Helen

    SvaraRadera