Etiketter

tisdag 29 november 2011

Mitt yrkesval...

När jag var liten så ville jag jobba med djur. Kanske bli veterinär eller jobba i djuraffär. Eller bli taxichaufför... Syrran hade en kille en gång när jag var litem som hette Palle och han var taxichaufför... Jag har alltid gillat fart och fläkt och ett tag ville jag bli rallyförare och hade Björn Waldegård som idol...    I min yrkeskarriär så har jag provat många olika vägar att gå. Jag gick 2 år på DK-linjen på gymnasiet och valde andra året inriktning distribution och praktiserade och jobbade i butik. Hamnade först på Domus Södertäljes barnklädesavdelning, tyckte inte som sjuttonåring att det var speciellt kul för det hände inte så mycket där... så jag hoppade ner en våning och började att jobba i caféterian istället. Där var det liv och rörelse och alltid mycket folk. Där jobbade jag även extra på kvällar och helger under något år. Jag ville fortsätta att plugga så jag sökte in på en påbyggnadsutbildning på DK-linjen på Huddingegymnasiet som var IT-baserad. Nu skulle jag bli dataprogrammerare. Det blev jag aldrig. Jag kom istället i kontakt med bemanningsbranschen och i den har jag jobbat inom ekonomi, administration, marknadsföring och sälj i ca 13 år som konsult och på senare år som rekryterare. Har även pluggat marknadsföring, bokföring, HTML/Java mm. Har arbetat med kundservice och sälj i många år och som egen företagare i drygt två år. Yrkesbanan har varit varierande, rolig, tråkig, jobbig, lättsam osv. Jag har upplevt tråkiga saker som uppsägning, konkurser men också roliga saker som personlig utveckling och yrkesutveckling, nyttigt och lärorikt. 

Det jag skulle kunna tänka mig att arbeta med istället är: Inte bli rallyförare, inte taxichaufför men däremot med djur! Vem vet, jag kanske byter yrkesbana i framtiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar