Etiketter

tisdag 22 november 2011

Vilken slöseri med tid

Vaknade imorse med riktigt ont i halsen och med mörk och "sexig" röst och jag kände mig febrig.. Hostade en del. Hmm, har länge försökt dissa bort detta med att jag håller på bli förkyld. Dottern har varit lite snuvig till och från i några veckor men har hållit sig på benen hela tiden. Sambon har klagat på halsont och jag har proppat i mig Esberitox och druckit honungsvatten, te och proppat i min vitaminer, allt för att slippa bli smittad. Men imorse insåg jag att mina kureringar inte hade hjälpt mot de starka bacillerna. Men självklart försökte jag tänka positivt och lite förkylning och lite småfeber i kroppen inte var så farligt. Dessutom tycker jag att det är sådant slöseri med tid med att vara hemma och vara sjuk. Totalt värdelöst!
Bestämde mig för att det ändå skulle bli en bra dag! För självklart tänkte jag ju inte missa vår roliga arbetsdag på Björnön i Västerås idag med kollegorna på UTeBILDARNA.

Idag jobbade vi med samarbetsövningar med ämnena Syfte, Mål, Problemlösning. Vi var givetvis utomhus större delen av dagen och gjorde detta och vi passade också på att testa att samarbeta med dagens lunch som bestod av 3-rätters julinspirerad mat som vi tillagade själva över öppen eld i grupper. Det var sill, lax, senapssås, skinka, korv, potatisterinne till "förrätt". Sedan grillade vi julrostad hjortytterfilé som serverades med bakade rotfrukter, bladpersilja, tranbärssalsa och ostcréme. Till efterrätt gjorde vi katrinplommonkompott med ris a´la malta. (Kompotten var gudomligt god! Den kommer jag att göra hemma många gånger framöver.)
Lunchen åt vi ute i en lappkåta med eldstad och det var så mysigt. Vi samarbetade jättebra allihop och resultatet på maten vart otroligt lyckad! Kocken som gjort recepten var där och informerade hur han jobbat fram detta. Han kör i huvudsak närodlat och ekologiskt, vilket känns superbra!


Det finns så otroligt mycket kompetens i gruppen och alla har lärt sig mycket idag, även de "gamla rutinerade rävarna" i gänget. Alla var nöjda och glada med dagen och det var så otroligt inspirerande och givande som gav massvis med energi. Vägen hem kändes lång i mörkret och dimman med de tio milen och jag var riktigt hängig men mycket mycket glad och nöjd med hela dagen och ser fram emot fortsättningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar