Etiketter

fredag 9 september 2011

Kärlekens Barn!



Min dotter... Nyss var hon bebis, idag går hon i förskoleklass. Hur gick det till? Varje morgon när vi går från parkeringen in till skolan där jag lämnar henne så tittar jag på henne och känner en sådan enorm kärlek till henne. Och jag känner en sådan tacksamhet över att ha fått henne! Men i just det ögonblicket så får det mig också att inse att tiden går så fort, hon var nyss bebis och vart helt plötsligt skoltjej och hon går där stolt med sin skolväska över axeln och med målmedvetna steg går hon in i sitt "klassrum" och hänger upp sin jacka och väska. Hon tittar på mig med sina förväntansfulla och lyckliga ögon och kramar om mig och säger "hejdå mamma", för att sedan gå sin väg in till de väntande kompisarna.
I nästa ögonblick inser jag att hon lika fort som hon växt från bebis till skoltjej, lika fort kommer hon att bli tonåring. Det får mig självklart att inse att tiden går för fort fram och att jag inte riktigt tagit vara på tiden och känner att jag ibland måste bromsa för att inte "missa något". Men oavsett om tiden går fort eller ej så är min kärlek gränslös till min lilla dotter och jag kan inte beskriva de känslorna i ord. Men det finns en låt-text som jag väldigt ofta tänker på och som beskriver just en sådan kärlek till sitt barn. Den lyder såhär:


"Jag vaknar före dig, när solen stiger upp, men jag ligger kvar bredvid en liten stund.
Tar din lilla hand i min, känner doften som är din, så underbart det e att du finns till.
Jag ger dig all den kärlek jag har, oh du lilla barn.
Varje gång jag ser dig, händer nåt inom mig. Finns det något större i världen än kärlekens barn.
Känner all din värme, när jag har dig nära. Vi kommer alltid vara här vi två, i en värld som e vår.


Jag håller andan för ett tag, hör dina lätta andetag. Du rör dig i din dröm så jag stannar kvar.
Du vaknar och jag ser, dina ögon och dom ler
Då våra blickar möts då är det vi.
Jag kommer ge dig all den kärlek jag har, oh mitt lilla barn


Varje gång jag ser dig, händer nåt inom mig. Finns det något större i världen än kärlekens barn,
Känner all din värme, när jag har dig när. Vi kommer alltid vara här vi två, i en värld som e vår."


Denna text är skriven av bland annat Linda Bengtzing som också framför låten med den underbara texten. Du kan lyssna på den nedan.

http://www.youtube.com/watch?v=5gQ7BdfrXec

2 kommentarer:

  1. Fint skrivet!
    Visst är det stort att få ha dem i sitt liv! Tack för påminnelsen om att ta vara på tiden...
    Kram o trevlig helg/Therése

    SvaraRadera
  2. Tack Therése! Du är ju skriv-gurun No 1 och inspirerar mig mkt! Tack vännen, ha en underbar helg du också. Kan väl ses snart lr?
    Kram Helen

    SvaraRadera