Etiketter

söndag 11 september 2011

Kan man avsluta helgen bättre??

Som så väldigt många andra helger så har vi även denna helg slitet med arbete i nya huset. Dessvärre så tar min kropp lite stryk av detta, så jag har börjat med att försöka gå en kort eller lång promenad efter middagen på söndagarna. Ikväll så blev det en kort promenad, det ösregnade och blev mörkt fort så jag var rätt dyngsur när jag kom hem. Efter promenaden så skulle jag gå upp till bastun och sätta mig. Jag hade förberett och gjort iordning den i eftermiddags och sambon tände upp i bastun medans jag var ute och gick. Väl hemma och av med alla blöta kläder så tog jag min badrock och handduk och gick upp och satte mig. Regnet smattrade på bastutaket, värmeljusen var tända i bastun och det var ljuvligt varmt därinne och det sprakade så gott inne i bastuaggregatet och det doftade nyeldad ved. Jag stretchade en stund i mina onda leder inne i värmen. Det är det bästa efter en promenad att få tänja ut kroppen allt vad som går och finns det något bättre ställe än att göra det i en varm och skön bastu?
En helt underbart sätt att avsluta helgen på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar