Etiketter

tisdag 6 september 2011

Trög start.... men jag tror det lättar!

Inatt vaknade dottern och ville jag skulle komma ner och lägga mig bredvid henne då hon inte kunde sova. Jag ligger inte så bra skavfötters i hennes säng då hon själv och ett antal gossedjur och kuddar skall få plats också. Så jag sov med andra ord inte speciellt bra och jag hade dessutom hållit på och målat tak och väggar till kl elva igår kväll, så jag var rätt sliten. Men jag steg iallafall upp vid sextiden imorse innan dottern vaknade och satte igång och skära en massa äpplen. Äpplen som jag "pallat" hos svåger och svägerska i Enhörna igår eftermiddag och som var rätt "stötta" och fula så de var bråttom att ta reda på om jag skulle ha någon användning för de. Gjorde ett par satser äppeldricka som blir klar om dre dygn.

Skjutsade sen till fritids, hem och började småjobba lite. Känner fortfarande att det är trögt att hitta inspirationen, sitter mest med lap-topen i knät och googlar runt lite, söker lite CVn och mailar lite kunder. Det känns ändå lite lite roligare idag.

Efter min snabblunch så tog jag en lunchpromenad med grannen som var ledig idag och jag kände mig plötsligt lite gladare och fick lite nya krafter igen.

Väl hemma igen så satte jag igång och började ringa runt till lite kundkontakter och lite annat folk och kände att nu började det lossna en aning i skallen. Men fortfarande var det något som tog emot... Varför kan man undra? Telefonen har känts så tung i några dagar... Men så plötsligt fick jag en idé (igen)! Ah, skall börja undersöka en möjlighet om en ny internetverksamhet. Affärsidén har funnits länge, och är presenterad för en kollega som nappat på idén. Men vi kom fram till efter undersökande att det skulle bli för kostsamt att ro runt så vi har lagt idén vilande tills vidare. Men nu kom jag på att det kanske funkar enbart på nätet istället! Kanske kanske, det tål att undersökas iallafall. Så nu har jag och göra ett tag med det också! :-)

Nu är jag lite på g igen, känns som det lossnar helt snart! Härligt! I am back soon! :-)

2 kommentarer:

  1. Spännande! Behöver ni hjälp av en förskollärare med en massa fina egenskaper...;-) kram!

    SvaraRadera
  2. Ja visst finns det det Therese! :-) Kram Helen

    SvaraRadera