Etiketter

måndag 5 september 2011

Vart tog motivationen vägen??

Under de senaste arbetsdagarna har jag känt mig så oinspirerad och kreativiteten har lyst med sin frånvaro, vilket resulterat i att jag inte fått något gjort alls och det skapar ångest hos mig.  Jag har alltid många projekt och idéer igång i huvudet om vad jag vill göra men som jag oftast inte hinner med, och tänker då att det får jag skjuta på lite och ta vid ett tillfälle som passar bättre. Jag är rätt bra på att ha många bollar i luften och arbetar bäst när jag har som mest att göra. Dock kan jag inte ha hur mycket som helst i huvudet utan lägger det längre bak i skallen eller skriver kom-i-håg lappar (tack gode gud för Notis-blocken) och tar det senare och prioriterar det viktigaste för tillfället.

Men just nu har jag många bra idéer som jag kan och har tid att göra, men kommer inte till skott. Vet inte vad problemet är egentligen för viljan finns men inte motivationen, hur konstigt det än låter... Har fastnat totalt och jag vet inte riktigt vad jag skall göra för att ta mig ur det! Har gjort en massa avbrott och försökt bryta tankemönster, gått promenader för att aktivera båda hjärnhalvorna, försökt byta miljö, hitta ett annat tänk, gå ut i skogen och plocka svamp, bakat, städat... men inget hjälper just nu. Hmm, känner paniken komma lite grann och inatt sov jag dåligt också... Oh, jag MÅSTE ta mig ur detta, men hur?? Jag brukar alltid komma på nåt klokt till slut när jag fastnat men nu har det tagit flera dagar....
Irriterande, frustrerande, ångestladdat... Suck! Vad göra?? Ja, jag kommer väl på nåt till slut antar jag men denna gång verkar det ta sin lilla tid...

Kreativiteten och "rätt-tänk" finns däremot vad gäller hus-och-hem och bygge och jag har en plan för det. DÄR funkar jag jättebra, men inte på jobb-fronten...
Ikväll skall jag jobba med tak och väggar i sovrummena i nya huset och det vet jag kommer fungera galant.

Jag älskar verkligen mitt jobb men mina hjärnceller (de få som finns kvar :-) verkar ha pausat totalt. Man kan tro att det är just det som behövs, en paus från jobbet, men med en lång semester och med lugna arbetsveckor efter semesterperioden så borde det väl vara tvärtom, dvs inspirationen och kreativiteten borde väl istället flöda!

1 kommentar:

  1. Vad tungt för dig! Det låter som att du hellre gör andra saker just nu...;) , vilket såklart känns extra jobbigt när du är "din egen" och behöver jobba aktivt för att få ut någon lön...
    Men jag är säker på att du snart fixar det, klok och duktig som du är. Styrkekram från Therése

    SvaraRadera