Etiketter

tisdag 27 september 2011

Lång natt och lång dag...

Jag brukar inte kunna sova så bra när jag har druckit kaffe sent. Igår kväll så var jag sååå kaffesugen och jag gjorde mig ett par koppar. Den sista koppen tog jag strax före nio vilket är alldeles för sent för mig. Följden blev att jag låg klarvaken när klockan passerade midnatt. Vände och vred på mig och när klockan var runt två så var jag fortfarande vaken. Exakt 02.46 börjar ena grannens högljudda tupp att gala... Den gol några gånger och sen vart det tyst. Då börjar sambon helt plötsligt att snarka "timmerstockar" vilket gjorde att jag ledsnade och tog täcket och kudden och lade mig nere på soffan istället. Där sover jag inget bra men där var det åtminstone tyst i rummet....

Efter en total sömn på 2 timmar inatt så vaknade jag som en zombie. Iväg till skolan, sen  kandidatmöte i över 2 timmar ute hos kund... jäsp... lite andra jobbärenden innan jag hämtade dottern i skolan som fick med sig en kompis hem. Väl hemma orkade jag inte fortsätta arbetsdagen pga trötthet. Började istället att baka chokladmuffins med frosting enligt beställning från tjejerna. Men för att få snygg frosting så är det bra med en sprits, som jag till slut kom på att jag hade slängt då den gått sönder, och jag kom inte ihåg då, tröttmössa som jag var, att jag enkelt kunde ta och klippa ett hörn på en fryspåse.... Resultatet vart att jag klickade ut frostingen med tesked. Det blev riktigt fula och ojämna men smaken blev dock hyffsat bra.

Har nu tagit mig en liten kopp kaffe för att hålla mig vaken en stund till, för att försöka jobba igen det jag missaade i eftermiddags... Jäsp... om jag orkar hålla mig vaken vill säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar