Etiketter

tisdag 13 september 2011

Inte den bästa dagen idag...

Jag behöver beklaga mig lite..... Idag har det varit en skitdag. Tidigt i morse släpade jag mig till gymmet och styrketräna då det är 10 dagar sedan sist och min onda kropp sa att den behövde sig en plågsam genomkörare för att lindras upp, men mitt huvud ville något helt annat. Hade verkligen ingen lust. En läkare som jag träffade förra veckan (då jag utreder en för mig främmande smärta i ryggen just nu) säger att jag skall fortsätta träna, trots större smärta. Dessutom fick jag värktabletter som jag dragit mig för att ta, då jag verkligen inte vill behöva stoppa i mig dessa. Motvilligt började jag ta dessa from igår då jag haft riktigt ont.

Förmiddagen gick åt till att försöka utföra ett företagsärende på banken samt ett privat sådant. Irriterande lång tid gick åt till detta och inte gick det att lösa. Jag var inte tillbaka hem till kontoret förrän vid halvtolv idag. Halva dagen gick åt till sådant som verkligen inte var varken roliga eller ens gav någonting. Sedan "börja jobba" på riktigt när jag kom hem till kontoret. Och ingenting fungerade som det skulle idag. Fladdrande internetuppkoppling gjorde att jag inte fick mycket gjort, mobiltäckningen blir också allt sämre här ute vilket ledde till avbrutna samtal. Och till råga på allt så började min kropp må allt sämre och jag vart sååå trött. Vad göra?? Lägga mig och vila?? Nä, inte likt mig. Jag avbröt arbetet för dagen och tog en ledig eftermiddag och åkte och hämtade dottern i skolan tidigt.
Hem och ut och gå "sjö-svängen" och dottern cyklade rundan. Sen hem och titta på film med henne, slumrade in någon minut. Sen gick vi ut i nya huset och röjde lite snabbt och sen in och gjorde en enkel middag som dottern hjälpte mig med.

Efter middagen så har jag tillbringat hela tiden i soffläge och lär nog göra det resten av kvällen. Är sååå trött, har ont och känner mig allmänt grinig för jag vet vad som väntar inför kommande höst och vinter. Då mår jag som värst och min kropp och jag är väldigt oense om hur vi skall lösa det.
Höstvädret har gjort sig till känna idag. Men snart är denna skitdag till ända och det kan bara bli bättre imorgon!
Men jag garderar mig med att jobba tidig morgon och förmiddag imorgon, sedan skulle jag nog behöva ett möte med en vän eller liknande för att skingra tankarna och släppa på trycket (det sistnämnda är det bara jag som förstår). Men jag har ingen efterlunchenplan eller eftermiddagsplan för morgondagen så jag får väl se vad som dyker upp.

Imorgon är en annan dag och jag är säker på att den kommer att bli lite bättre! Måste ju tro det iallafall :-)

1 kommentar:

  1. Kära du, det låter som om du har haft en tuff dag! De dagarna är inte roliga...
    Men det känns som om du redan är på G i nya tankar. Även om det är motigt så kommer du igenom det. Skickar en stor och varm cyber-kram!

    SvaraRadera