Etiketter

torsdag 29 september 2011

Cream Fraiche


När "Årets Kock" var i våras så hade det framställts en ny Creame Fraiche inför denna tävling med smak av svartpeppar, vinäger och dill. När "Årets Kock" var över så blev det en massa över som skulle kasseras och då fick de i personalen erbjudande om att ta hem så mycket som man ville. Vi fick hem ett antal till oss och det var rätt många. Jag insåg att vi givetvis inte skulle hinna förbruka allt innan sista förbrukningsdatum så jag har fryst in och tagit fram vartefter som det skall användas.
Just denna smak finns inte i affären, det fanns under "Årets kock" att få tag på i affären. Jag tycker mycket om att använda den i fiskgrytor, till kyckling och det fungerar mycket bra som dipp tex till chips. Jag gillar den verkligen och jag har några kvar i frysen, dock känns det som om jag är rätt ensam i familjen om att fortfarande tycka om den, för de andra har tröttnat då vi fick hem så många. Men i helgen skall jag laga en laxrätt med denna och jag ser fram emot det! Ska bli så gott! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar