Etiketter

söndag 20 november 2011

Det gör ont, det gör ont....

Idag är en sådan dag då kroppen verkligen är emot mig. Vi har monterat dit ett snörasskydd på taket på nya huset och har flyttat byggställningen fram och tillbaka ett antal gånger och jag känner att jag inte har någon kraft i varken händer eller armar idag. Kroppen bara värker och jag blir så irriterad när den inte hänger med och att jag verkligen inte orkar lyfta och jag är så fumlig. Hjärnan vill en sak men inte orken. Ohh, vad frustrerande! Jag har ätit mycket kolhydrater hela helgen och det märks så himla väl.

Nu tänker jag tvinga mig ut på en promenad efter middagen och sen kör lite hantlar och avslutar kvällen med en bastu, allt för att lätta på smärtan lite. 

2 kommentarer:

  1. Hej, usch då, hoppas du mår bättre nu! Har ni mycket kvar på huset? kram Vivi

    SvaraRadera
  2. Hej Vivi, ja nu mår kroppen lite bättre. Utvändigt är huset helt klart, invändigt är det en del kvar så vi kommer inte att flytta in i år. Allt tar ju sådan tid när man skall göra precis allt själv och man har bara några timmar i veckan på sig att bygga ett helt hus. Sen handlar det ju om pengar också såklart. Allting kostar även om man gör det själv :-). Men i o m att vi kan bo kvar i det gamla så har vi också låtit det ta lite tid. Kom ut nån gång o titta vettja! Du skulle knappast känna igen dig! Kram Helen

    SvaraRadera