Etiketter

måndag 28 november 2011

Skämtar du??

Jag har fått frågan idag (och även andra dagar) om jag faktiskt inte överdriver eller skämtar när jag säger att jag älskar måndagmorgnar. Men nä, faktiskt inte. Det är helt sant att jag är glad att få vakna upp varje morgon och särskilt på måndagmorgonen och känna att det är en ny spännande vecka med massor av nya möjligheter, och man vet ju aldrig i förväg hur veckan kommer att bli. Den kan bli bra eller mindre bra, men det är ju det som är spännande att se. Och det blir ju vad man gör det till också!

Visst kan jag vara såå trött och vilja dra täcket över mig och somna om, slippa gå upp eller bli stressad på morgnarna om jag är sen osv men det är ingen idé att bli sur eller förbannad för det blir det ju inget bättre utav, bara värre känner jag. Så det är bara att bestämma sig!
Förr var jag alltid grinig och morgontrött jämt och sur när jag kom till jobbet. Men jag vart rätt less på mig själv till slut och försökte att ändra inställning... Ett tag "retade" jag mig själv med att när jag slog på mobiltelefonen på morgonen då hade jag en hälsningsfras inlagd som lydde "Åh, vilken underbar dag!". Någonstans där bestämde jag mig väl för att försöka inse att "dagen blir Helen vad du gör den till".

Ibland känner jag mig givetvis låg, risig, orkeslös och less på saker och ting som alla andra. Då kan även jag förstås "bryta ihop" en stund och komma igen. Ibland behöver man en dipp, men oftast rinner det av mig rätt snabbt. Ledvärken som jag haft sen 14-årsålderna kan jag inte alltid rå på men jag försöker göra det bästa möjliga för att lindra värken. Jag har de senaste dagarna, varir risig med förkylning, lite feber i kroppen och skitont i bihålorna vilket gör att jag sover dåligt och kan inte hitta någon bra liggställning, så får jag ta det lite lugnare förstås. Irriterande känner jag, men det är som det är, bara att gilla läget och jag blir ju friskare nån gång.

Jag har även känt mig lite låg och ostabil (förutom förkylningen) under några dagar av olika anledningar, men jag vet ju att efter regn kommer solsken. Det gör det alltid! Snart är måndagen slut och en ny spännade tisdagmorgon infinner sig snart! Härligt! Kram vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar