Etiketter

måndag 31 oktober 2011

Mål och drömmar!

De senaste 10 åren så har jag för mig själv satt upp målbilder. Jag har under dessa 10 år haft en stor anteckningsbok där jag på insidan av pärmen satt upp bilder med mål och drömmar som jag har haft och velat uppnå inom ett visst antal år. Dessa bilder har inspirerat mig mycket och även fått mig att tvivla på om jag verkligen kan uppnå detta. Bild 1 längst upp till vänster är en bild på en dröm om en utlandsresa väldigt långt bort. Resultatet av det målet vart en långresa till Dubai 2007. Bilden nedanför, att inom en femårsperiod äga en sportbil. Jag köpte en begagnad röd Audi 80 Cab som var i min ägo under 1,5 år. Bilden längst upp till höger visar en dröm om att få bo nära vattnet. Jag flyttade 2004 till den bostad jag bor idag, 200 meter från sjön Yngern. Lilla bilden med huset, Att få äga ett fint hus, ja ett nybyggt sådant flyttar jag in i under 2011/2012. Stora bilden nedtill, Bo och vistas och uppleva naturen så mycket som möjligt, ja jag kan inte bo närmare naturen än vad jag gör idag och är jämt ute i naturen och skogen.
Alla dessa målbilder har uppnåtts under en åtta/nio årsperiod och drömmarna är uppfyllda. Dock bor vi inte i nya huset riktigt ännu men vi bor i ett egenägt hus.

Min tro och min övertygelse till att uppnå de mål som jag sätter upp och har uppnått säger mig att vem som helst kan uppfylla sina mål och drömmar om man bara bestämmer sig. Det handlar ju hela tiden om ens egen inställning. Du kan göra vad du vill, bara du bestämmer dig för det! Du klarar av vad du vill, bara du bestämmer dig! Uppfyll dina mål eller drömmar du också!

Idag fick jag tråkigt nog veta att en vän skall separera från sin sambo som hon har två barn tillsammans med. De har varit ihop i ca 15 år. Hon kommer att klara detta bra för hon har bestämt sig. Hon kommer att gå vidare i livet och uppfylla sin önskan och sitt mål i sitt nya liv.

Själv så fortsätter jag på en ny anteckningsbok med drömmar och mål som jag tänker uppfylla! Jag slutar aldrig drömma och jag slutar aldrig motivera mig själv till det jag vill uppnå! Mål och drömmar är till för att uppfyllas. Lycka till med dina mål och drömmar i livet!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar