Etiketter

torsdag 20 oktober 2011

Nej! Jag vägrar!

Peppar, peppar så har vi varit förskonade mot förkylningar och andra sjukdomar i familjen i princip hela 2011. Dottern som tidigare gick i I Ur och Skur förskola var väldigt sällan sjuk under tiden hon gick där. Jag tror att hon har varit hemma och varit sjuk 2-4 gånger per år sedan hon började i den verksamheten, så vi har varit lyckligt lottade med ett friskt dagisbarn sista åren.

Nu när hon går i skolan med många fler elever och fler "allmäna platser" där baciller lätt sprider sig så är väl risken stor att hon blir sjukare oftare. Men jag kan ju hoppas på att hennes immunförsvar har byggts upp bra och blivit starkt med massor av frisk luft i förskolan.
Jag proppar i henne vitaminer och hemgjord C-vitaminrik äppeldricka varje morgon och peppar, peppar så har hon hittills varit i skolan varje dag sedan skolstart. Dock lite snuvig till och från bara. För första gången på väldigt länge så har jag ikväll känt att det är dags att ta några Esberitox då det börjar svida lite i halsen. Jag vägrar att bli sjuk nu! Dissa dissa bort virus och baciller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar