Etiketter

torsdag 6 oktober 2011

Kära väninna, du kollar väl dina bröst ordentligt???


Jag stödjer cancerfonden, gör du??

Jag känner ett antal som har eller har haft cancer som både överlevt och inte gjort det. I år fick jag reda på att en kär väninna fått bröstcancer och efter många intensiva och påfrestande behandlingar så mår hon idag ganska bra trots att hon fick den värsta varianten av bröstcancer. Men hon upptäckte detta själv väldigt tidigt och detta har fått mig att börja undersöka mina egna bröst mycket bättre. Här nedan finns en länk om hur du kan göra för att undersöka dina underbara bröst lättast!
http://www.cancerfonden.se/sv/cancer/Forebygga-och-risker/Tidig-upptackt/Lar-kanna-dina-brost/

Om du har en partner så be honom hjälpa dig att känna lite extra! Jag känner numera själv efter mycket mera och oftare än vad jag gjort tidigare och jag jag ber även min partner att känna efter ibland. 

Var rädd om dig och dina bröst, jag stödjer cancerfonden, gör det du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar