Etiketter

lördag 15 oktober 2011

Spännande höst och vinter

Under den närmaste veckan skall jag börja jobba med ett spännande uppdrag, jag skall börja sälja in tjänster inom Utveckling, Utbildning och Rekreation till företag. Dessa tre delar kommer sedan att utföras ute i naturen och företagarna kommer att få uppleva friluftsliv. Detta är en fantastisk möjlighet för mig att utvecklas inom olika friluftlivsaktiviteter och även kunna utbildas och kanske få certifikat i olika delar. Jag älskar naturen, skogen, friluftslivet och att få chansen att uppleva detta på arbetstid, är som jag tidigare sagt, en dröm som jag länge har haft!

Jag kommer att fortsätta att vara underkonsult och jobba med rekrytering som tidigare och kommer att varva dessa uppdrag. Jag känner att det kommer att bli en bra kombination att jobba på detta sätt.

Dessutom har jag ju lite smått börjat nosa på reklamfilms-branschen och varit på casting inför reklamfilmerna. Nu har jag hoppat av ett utav uppdragen, och det är att vara Zoombie (!?) i en kommande serie "Den sista dokusåpan" där man som Zoombie skall vara nerblodad och skrämma skiten ur kändisar. Denna inspelning är nästa vecka i Uppsala men jag hinner inte dit då det krockar med annat jobb.

Om två veckor skulle jag ha medverkat i en reklamfilm för ett bilmärke och där man inte ska vara höjdrädd, vilket jag inte heller är. Men nu har produktionsbolaget tagit beslutet att de istället för att ta in statister för rollen till detta, så tar de in utbildade akrobater och stuntmän då svårighetsgraden på jobbet av säkerhetsskäl kräver det. Även om jag gillar utmaningar så var det nog klokt beslut att inte få medverka i den reklamen.

Med andra ord så ser jag fram emot en mycket spännade höst och vinter med många intressanta upplevelser! Livet är fullt av möjligheter, det gäller bara att ta vara på de möjligheter som ges! Jag vill inte ångra när jag blir gammal att jag inte tog chansen att våga prova nya saker och inte tog chansen till utmaningen som jag var nyfiken på! För vad har jag att förlora??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar