Etiketter

onsdag 19 oktober 2011

Ytterligare en dator....


Idag vart det investering i en ny lap-top på firman. Den gamla har jag fortfarande kvar och kör bokföringsprogrammet i den, men eftersom den har en spräckt skärm så är den alltid kopplad till tv-skärmen, dessutom har ljudet försvunnit på den och så är det en massa annat strul med den.

Sen har jag en till lap-top som jag alltid använder men som egentligen inte är min egen utom Mervärdens dator, så jag var tvungen att köpa en ny som jag kan ha med mig till och från arbetsplatserna när jag är ute på vift. Hm, tre lap-topar, men men, det måste fungera. Men det vart ingen värsting-dator direkt, utan en lagom till lagom pris. Så nu står den på laddning så får jag dra igång den också sen. Denna gång tog jag dock försäkring på den, vilket mitt försäkringsbolag tipsade om när jag köper den på firman, annars ligger självrisken på en dator på hela 8000 kr på företagsförsäkringen. Lite väl saftigt när min första firmadator med spräckt skärm kostade 7000 kr när jag ville laga den... Så det vart billigare att köpa en ny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar