Etiketter

onsdag 26 oktober 2011

Jag och läsa böcker

Jag är riktigt dålig på att läsa böcker. Har alltid varit, och kanske alltid kommer att vara också tyvärr... De enda böckerna jag läser är de som jag läser för min älskade dotter Felicia. Men alltid när jag läser så börjar jag efter en stund att jäspa väldigt mycket så att jag håller på att somna... och det före henne på kvällen. Jag är hopplös! Det är inte för att jag tycker det är tråkigt att läsa för henne, jag kan bara inte läsa böcker så bra... Det är likadant om jag sitter eller ligger och läser en roman, jag jäspar och jäspar och till slut är jag tvungen att lägga tillbaka boken för att lägga mig och sova. Suck. Jag är verkligen hopplös på detta. Jag skulle jättegärna vilja kunna läsa böcker. Under uppväxten berodde ju min läsbrist på böcker på min "ordblindhet" men som jag övat bort en del utav genom åren. Men en hel del utav det hänger ju kvar...

Däremot så tycker jag om att läsa tidskrifter med sådana ämnen som verkligen intresserar mig och som jag brinner för, tex dessa!

Person utveckling tex är något som jag hela tiden berörs av både privat och i arbetet. Jag har mer och mer sökt mig till detta främst privat, för att förstå vem jag är och varför jag reagerar som jag gör, men också väldigt mycket i arbetet då detta ger mig både förståelse för varför andra är som de är och vad som gör att människor hela tiden söker sig till så olika sätt att leva, arbeta, tänka osv. Det är rätt häftigt när man väl börjar förstå. Hela tiden så utvecklas man ju som människa ju äldre man blir och ju mer man får uppleva, både privat och i arbetet.

För min del så började det brinnande intresset för ca 10 år sedan då jag gjorde min första personlighetsanalys, och kort sagt så har jag gått ifrån en riktigt morgongrinig bitch till en positiv lärka (dock rätt trött sådan ibland) men som är glad att få vakna upp varje morgen till en ny dag med nya möjligheter.
Detta har gett mig så mycket egna kickar och förståelse för andra människor! Häftig känsla kan jag säga! Jag skulle gärna vilja dela med mig av detta och försöka inspirera andra. Jag försöker ibland, men jag vet inte riktigt om jag är särskillt bra på att förmedla detta vidare... Men jag lär mig hela tiden, så en vacker dag kanske jag står som föreläsare och förespråkar utifrån mina egna erfarenheter, känslor och tankar och kan förmedla detta på ett riktigt bra sätt! Jag hoppas det, för det vill jag verkligen göra!

Ha en underbar onsdagkväll (lill-lördag idag va?)! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar