Etiketter

tisdag 4 oktober 2011

Underbar dag! Inspirationen flödar just nu!

Idag har det varit en riktigt bra dag, en härlig höstdag dessutom. Trots dåligt med sömn med klarvaken dotter inatt så började dagen bra. Jobbade på en stund, sen iväg till Älvsjö och besökte Eget Företag-mässan. Lagom med folk och roligt men jag stannade bara en stund för att sedan åka hem och jobba vidare. Hämtade dottern med kompis från skolan tidigt i eftermiddags, hem och bakade kanelbullar. Efter en tidig middag så kände jag så starkt för en promenad, jag riktigt längtade ut! Under tiden som jag med kort varsel försökte ragga promenadsällskap så blev det kolsvart här ute på landet, så jag tog moppen in till centrum och började promenaden därifrån då det är belyst.

Jag känner mig glad och positiv och det är en del trådar ute jobbmässigt som kan komma att bli något väldigt bra! En tillfällighet och "ett ryck" från min ibland väldigt spontana sida, som för övrigt kan avvika helt från mitt vanliga tankemönster :-) gör att jag just nu känner både glädje, förhoppning, inspiration och skräckblandad förtjusning med påföljd att jag tänker att "jag är verkligen inte riktigt klok"! MEN denna spontanitet och känsla har jag ju haft flera gånger förut i livet och med facit i hand, såhär efteråt, så har ändå dessa tillfällen/möjligheter/utmaningar slutat med att jag utvecklats och växt som människa rätt mycket! Men att våga göra något som man egentligen tror att man inte klarar av är en väldigt häftig känsla. Ju fler grejer jag gör ju starkare blir min övertygelse om att jag klarar av sååå mycket mycket mer än vad jag någonsin har trott. Vid tveksamma situationer så ställer jag mig ofta frågan "varför tvekar du Helen? Vad är du rädd för? Vad händer om du provar? Om du har klarat av den där grejen så klarar du av det här nu" Provar jag inte så vet jag ju inte om jag fixar det eller ej... Den enda som sätter hindren är ju jag själv. Bestämmer jag mig för att jag inte klarar en viss sak... ja, då gör jag ju inte det heller. Bestämmer jag mig för att ge det ett försök och kanske sätter mål eller delmål för "moroten" så kan jag ju mycket väl lyckas! Ibland lyckas man och ibland inte, och det är helt okey att göra det! För varje misslyckande så är jag ju ett steg närmare att lyckas!

Så jag har återigen bestämt mig för att testa ett par nya vägar i livet för jag vill veta om jag kan lyckas med detta. Enda sättet att få reda på det är att följa sitt hjärta. Jag gör det, gör det du också!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar