Etiketter

torsdag 6 oktober 2011

Olaglig? Jag? Nä, jag var bara lite busig......

De flesta som känner mig någorlunda upplever nog mig mycket som en lugn, trevlig, social, positiv, glad och pålitlig person. Och det stämmer ju i och för sig. Men folk som känner mig väldigt väl vet att jag privat dessutom också kan vara fullständigt knäpp och lite väl spontan ibland...
Jag kan ha ganska sjuk humor och jag kan göra en massa säga och göra en massa tokiga saker främst när jag är tillsammans med vänner och familj. Men hur konstigt det än låter så tycker jag om att vara sådär halvknäpp eftersom jag tycker det är rätt kul... Min dotter säger ofta när jag gör saker "du är ju tokig mamma" och det stämmer rätt bra :-). Fast idag gör jag inga "olagliga" grejer längre....

Som partytjej på 90-talet så hade jag dille på att tex försöka sno med mig små glas hem från krogen och jag och en kompis hade olika sorts glas hemma... hmm inget bra att erkänna detta men jag kan tillägga att jag slutade med detta för många år sedan.... Något enstaka glas finns nog kvar i barskåpet tror jag...
Vi trängde oss förbi i krogkön väldigt ofta och jag lyckades planka mig in många gånger in vid entrén utan att betala. Jag var rätt busig milt sagt när jag var på det humöret och hade mycket smågrejer för mig.

Det mest olagliga och allvarliga som jag gjort är när jag var ung och bråkade med parkeringsautomaterna...  Vid den tiden var jag riktigt snål och dum när jag ställde bilen vid en parkering med en sån där mätare vid varje p-ruta, då stoppade jag i en enkrona (och fick stå en halvtimma för det) och sen tog jag en lång smal skruvmejsel och pillade in den under glaset upptill och petade fram pilen några timmar.... Detta gjorde jag några gånger tills en man såg mig och undrade vad jag höll på med.... Hualigen vad skraj jag blev för att han skulle sätta dig mig... Jag slutade med detta ögonaböj och insåg vilken idiotisk grej det var!

Andra tokigheter som jag har gjort är väl att lifta med polisbil hem från krogen istället för att ta en svarttaxi och det inte fanns några vanliga taxin i närheten... tokig idé men mycket bra idé tyckte polismannen. Jag har åkt dit för fortkörning en gång i mitten av 90-talet vilket var rätt onödigt.
Numera ligger nivån på knäppa smågrejer som att hoppa jämfota in genom dörrarna som går upp automatiskt i matbutiken när familjen är med osv... eller råka ha ner en hylla med grejer i butiken eller nåt... Eller säga en massa grodor är mera likt mig idag.. Jag har ju alltid varit klumpig liksom..

Det var en händelse för ett tag sen där min spontana och knäppa sida kom fram igen... Jag kom körande in på en trång parkering där en bil med ett yngre gäng killar av utlänsk härkomst skulle försöka tränga sig ut. Problemet var att jag hade en bil framför som stannat och det var bilar bakom också så jag kom varken framåt eller bakåt. Bilen med de yngre killarna började vifta åt mig att jag skulle flytta på mig då dom ansåg att jag stod i vägen för dom istället för att de skulle få vänta. De gapade och viftade inne i sin bil och vad gjorde jag då... Jo, utan att överhuvudtaget tänka mig för så råkade jag lipa åt dom.... ehh.. oj, nu blir de väl jättearga tänkte jag. Döm om min förvåning, föraren blev först jättearg men när hans kompisar vred sig av skratt så kunde han inte heller hålla sig, och inte jag heller för den delen... De väntade sen lugnt och kom ut från parkering till slut...  Men varför skulle jag just lipa? Ja jag säger då det, typiskt mig att göra en sån sak.... Men sån är jag, spontan och lite knäpp!

1 kommentar:

  1. Kul läsning! Särskilt för mig som "bara"känner till dina andra, lugnare sidor;-) . Vilken tur att killarna i bilen tog det hela med ett skratt, det var ju riktigt skoj! Kram Therése

    SvaraRadera