Etiketter

onsdag 22 februari 2012

Svensk musik!

Jag älskar ju musik och lyssnar dagligen på väldigt mycket musik! Jag har alltid också lyssnat på all sorts musik, alltifrån klassisk, rock, schlager, pop, latinsk, disco, RMD, hårdrock, soul, blues och gud vet allt. Dock inte så mycket opera eller "stress"-jazz som jag kallar det.

 Det senaste året så har jag lyssnat mer och mer på en del svensk musik och upptäckt att det finns väldigt mycket bra sådan. Några artister som jag inte tidigare varit så förtjust i har under senaste året växt i mina ögon är bla Laleh, Lars Winnerbäck, Bo Kaspers Orkester och faktiskt även Veronica Maggio. Jag lyssnar just nu mest på Winnerbäcks Söndermarken som är en favvo-skiva. Och även artister som BOK, Laleh, Maggio, Patrik Isaksson och lite av Petter hör och häpna. Den sistnämnde tyckte jag inte alls om för ett par år sedan. Men kul är det att hitta nya favoriter, speciellt när jag tidigare totalt har dissat dessa fantastiska artister!

Winnerbäck lyssnar jag på varje dag numera och just låten Söndermarken är sååå skön att lyssna på! Gillar gitarrerna och munspelet bland annat. Jag blir så glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar