Etiketter

fredag 10 februari 2012

Hur länge skall jag behöva dras med denna???

Jag har under hela mitt liv kört väldigt mycket bil. Jag tycker om att köra bil och det är alltid lika kul att få prova på nya bilar. Då min Skoda Octavia sedan snart två veckor är inne på plåt- och lackverkstan så plockade jag ut en mindre hyrbil under tiden, en väldigt ny Seat Ibiza kombi. Trevlig och behaglig är den men den känns förstås mycket mindre än min egen. Det är ju i mångt och mycket "samma" bilar, VW, Skoda, Seat och Audi och ingår ju i samma "familj", mycket är väldigt väldigt likt och knappar och dylikt sitter i princip på samma plats osv, så det är same same att hantera liksom.

Det finns en sak som jag dock irriterar mig på, och det är värmen... Jag är annars bortskämt med klimatanläggning (ACC) där det är ett himla drag i och där värmen kommer fort! I Ibizan så sitter det en "vanlig fläkt" med AC och det tar mig ca 20 minuter varje morgon att få upp värmen och får bort isen både på insidan och utsidan av vindrutan. Speciellt nu när det är så kallt ute.. Det känns som att de missat något i produktionen på en helt ny bil från 2012 när isen hela tiden sitter fast på insidan...

Plåtskadorna på Skodan var rätt omfattande och skulle tid att åtgärda men nu vet jag att skadorna är lagade och är nu inne på lack sedan i tisdags... men jag vill ha den klar NU! Tänk vilken vanemänniska man är egentligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar