Etiketter

tisdag 8 maj 2012

Vassrugg 2012??

Normalt sett så brukar jag inte bry mig så mycket om vad jag väger, så länge jag känner mig tillfreds med kroppen, orken och rörligheten. Jag strävar ständigt efter min trivselvikt däremot. Men det är inte siffran på vågen som avgör min trivselvikt, utan att jag kan känna mig lite lös och ledig i vissa kläder och att magfettet är "lagom" eller helst inte finns alls. Men jag har alltid haft en tendens till att få bilringar kring magen, trots periodvis intensiv träning. Det gillar jag inte.

Förra året gick jag ner drygt 8 kg sedan jag börjat med LCHF kost och jag har promerat och styrketränat en hel del och jag har hållit vikten sedan dess. Då jag inte tränat speciellt mycket under vintern så har de upptränade musklerna försvunnit och fettet kommit tillbaka, men jag väger ungefär lika mycket som när jag tränade kontinuerligt senast, dvs tidigt i vintras. (Kanske att jag gått upp något kilo senaste tiden, har inte vägt mig på evigheter).

Just nu känner jag inte att jag har min trivselvikt. Visserligen kommer jag i vissa kläder nu som har varit för små i några år, men den där förbaskade stora bilringen sitter där den sitter och hänger vilket irriterar mig.

Jag vill ju komma igång med träningen och promenaderna igen. Det har varit så trögt med orken och viljan efter de senaste två månaders tunga tid. Jag mår så mycket sämre i kroppen nu, framförallt i nacken och ryggen när jag under en längre tid varit för still. Detta har ju lett till att jag återigen springer på sjukgymnastik på Tallhöjden och blir ordinerad rehab-träning på Friskis. Jag har varit där en gång.... Jag MÅSTE komma igång igen med styrketräningen för att bygga upp musklerna i rygg och nacke, samt börja promenera igen. Och gärna minska bilringen också. Jag mår så mycket bättre när jag kör sådär lagom träning för kroppen.
Jag skulle behöva komma igång redan imorgon för jag kan inte dra ut på det längre känner jag. Då slutar det med att jag får stå i vassen i sommar... Vågar jag lova här att jag skall åka till Friskis imorgon?? Hmm, joo banne mig, det gör jag! Jag lovar och svär att (med reservation för att jag inte blir kraftigt sjuk eller nåt) JAG SKALL ÅKA TILL FRISKIS & SVETTIS IMORGON OCH TRÄNA STYRKETRÄNING OCH KÖRA 10 MIN PROMENAD PÅ BANDET SOM UPPVÄRMNING!! Nu kan jag inte ångra mig!

Jag lovar också att jag skriver här imorgon onsdag om hur det gick! Kanske kan jag fixa ett bildbevis också :-) så ni inte tror att jag fuskar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar