Etiketter

tisdag 22 maj 2012

Rensning!

Igår började jag rensa en hel del. Jag började faktiskt med att rensa bort "vänner" från facebook. Det blev ett femtiotal som försvann... Människor som jag känner, men inte har någon större kontakt med, och faktiskt inte heller har så mycket utbyte med och som jag inte vill dela mitt privata alltför mycket med. En del gamla arbetskamrater och vänners vänner försvann också bums från fejjan! Kändes faktiskt rätt skönt att ta bort alla dessa människor... (får man säga så?).

Sen rensade jag lite i köksskåpen, sådant som vi inte använder och inte heller kommer att använda i nya huset.

Men det bästa av allt var de proppfulla garderoberna fulla med blandade kläder, lite större storlekar, lagom och lite mindre. Jag hade dessutom kassar med kläder som stod utanför garderoben som inte ens kom in där. Och mina sommarkläder fick ju inte plats i huset överhuvudtaget! Så det var hög tid att rensa. Jag bestämde mig också för att slänga mina större storlekar samt de kläder som fortfarande är alldeles för små, men som jag en gång kunde ha... Men gammalt! Vissa schyssta kläder som tidigare varit för små kommer jag nu i och jag tänker försöka behålla min nuvarande vikt (bara försöka ändra formerna lite :-). Därav också mitt beslut att slänga de större storlekarna, för att mentalt lättare försöka hålla vikten och trivselformen.

Skall fortsätta rensa ut kläder i dagarna som finns på ett par andra ställen. Och skor framför allt. Jag har ju alltid haft problem med skor pga av min smala fötter. Så fort jag köper ett par skor och jag gått i dem i ett par veckor så blir det oftast så att de kan glappa när de töjts sig lite och känns antingen för stora eller obekväma. Sen blir de antingen stående i garderoben eller så försöker jag ändå använda dem fast jag inte är helt nöjd med dem. Nä, bort med dessa också!

Det är sååå skönt och befriande att rensa! Ut med gamla lik i garderoben höll jag på att säga... hihi, skämt och sido, men ut med gammalt och betydelselöst och in med "nya krafter och energier"!

Mentalt märker jag att detta nästan blir som terapi för mig. Jag borde göra detta oftare. Ibland är vi riktigt duktiga, både T och jag, på att rensa ut och slänga på tippen eller ge bort, men jag känner just nu att det borde rensas mycket mera. Och det kommer jag sannerligen att göra! Härlig känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar