Etiketter

söndag 13 maj 2012

En härlig och händelsrik helg är till enda!

En ovanligt annorlunda och rolig helg är strax förbi! Började med en annorlunda tjejkväll utomhus i form av Geocaching med gruppaktiviteter på fredagkvällen. Fem taggade tjejer med glatt humör, som inte alla hade träffats tidigare, samarbetade väldigt bra tillsammans i uppdragen. Kul var det att iaktta gruppen och se de olika framträdande dragen hos alla. Ett par var hela tiden "där framme" meddans de andra följde efter eller bröt mönstret och hoppade in i en mer framträdande roll. Detta kunde också variera lite i de olika uppdragen som utfördes. Riktigt kul var det och jag tror alla deltagare tyckte det också! Kvällen vart lyckad och vi klarade oss från det värsta regnet!


Lördag fm bestod av arbetsdag i föreningen, dvs bryggiläggning, snygga till vid stranden, längs grusvägarna och tomtgränserna, fylla igen groparna och snygga till vid soptunnarna mm. Arbetsdagen avslutades med gemensam lunch nere vid stranden, dagen till ära pyttipanna med stekt ägg!

På lördag em mötte jag upp några tjejer och vi tog tåget in till Stockholm och åt middag och sen till gamla stan för ost- och vinprovning på Bagguskällaren. Mysigt och litet ställe (en gammal potatiskällare från 1400-talet typ) med en massa goda ostar och goda röda viner. Efter vinprovningen var vi proppmätta och trötta och vi tog tåget tillbaka till Nykvarn (börjar man bli gammal..?). De andra ville fortsätta med ytterligare lite vin borta i Brokvarn, men jag kände mig trött och sliten och tog istället en skön promenad hem från tågstationen.


Idag bestod dagen av målning i kök och i Felicias rum och medans F var på sin gympa på em så gick jag ut i Sandtorpsskogen och läste in koordinaten igen på cachen som jag lade ut för några veckor sedan, vilket resulterade i nya siffror (för den som vill leta: 59 grader 10.675'N Latitud, 17 grader 24.741'Ö/E Longitud. Tidigare koord. jag avläste var 59 grader10.668'N 17 grader 24.740'Ö/E. Men det kan som sagt diffa så man får alltid leta lite runtomkring. Ledtråden är iallafall "mellan stock och berg, vid sten" om man vill leta sig fram till cachen).

Helgen är över och jag känner mig riktigt glad och nöjd! Har fyllt på med nya krafter och mer energi från både fredag, lördag och söndag. Underbart!

Ha en riktigt bra kommande vecka allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar