Etiketter

onsdag 9 maj 2012

Träning!

Friskis & Svettis


Kan erkänna att det var trögt att komma iväg idag till gymmet. Hade först tänkt att sticka direkt imorse men något kom emellan så jag kom inte iväg förrän på em vilket var motigt, även om jag egentligen ville. Jag hade ju dessutom lovat mig själv och mina bloggläsare att jag skulle dit.

Jag mjukstartade med 10 min uppvärmning på gåbandet och körde inte alla maskiner som jag brukar göra, men några stycken och koncentrerade mig på överkroppen. På bilden är ett par av mina favoritmaskiner, den högra tar på mellangärdet, magmusklerna samt ben och den i mitten tar ryggens sidomuskler och mage.

Jag gillar att köra armar och överkropp mest när jag är på gymmet och föredrar att ta promenader för att träna ben. Ibland kör jag även benmaskinerna på gymmet också förstås.
Sen är jag numera noga med streching efteråt, minst 20 sekunder för varje strechposition på vardera sida. Det är a och o för mig för att jag sedan överhuvudtaget skall kunna röra mig dagen efter. Dessutom får jag så mycket mindre träningsvärk när jag är otränad om jag strechar noga och ordentligt.

Det var tungt att åka dit, det var tungt när jag var där, men glad att jag kom iväg. Och jag funderade också på varför jag är så förbaskat lat och inte tränar mer hemma? Jag har ju förutsättningarna, jag har bla Wii Sports och Resort, tränings-dvd för hela kroppen, gymbollar, pilatesmatta, hantlar, kungsfjäder, "dragfjäder", handfjäder, hopprep med räknare, och för promenaderna tyngdmaschetter, gå-hantlar och stavar. Sen äger jag en cykel som jag nästan aldrig cyklar på och vi har studsmatta... Att det skall vara så svårt! Men jag körde faktiskt lite övningar på gymbollarna och hantlarna nu ikväll hemma. Så jag får väl känna mig nöjd efter dagens lättare träning! Skönt att jag tog mig i kragen och kom iväg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar