Etiketter

fredag 25 maj 2012

Fredag!


Haft en bra förmiddag med mycket kreativa idéer. Har äntligen kommit på mina användarid/lösenord till mina hemsidor (och nu skrivit upp dem) och kikat på nytt upplägg på TUSENTIPS som behöver uppdateras och byggas på med lite projekt samt SOBREMAs hemsida som skall förändras och lyftas över från Joomla till Wordpress, eller rättare sagt, man får göra om den helt. Men sånt här tar sån tid att hålla på med. Idéerna flödar just nu med kompletterande projekt i företaget. Man kan ju kanske utvidga med säsongsbetonade uppdrag? För det finns ju egentligen massor som man skulle kunna hitta på? Men det gäller att få till det på ett effektivt och lönsamt sätt som inte genererar många fler arbetstimmar per månad....

Sen finns det andra grejer som jag går och tänker på. Jag gillar ju träning, sport och fritidsaktiviteter. Jag arbetar ju idag inom friluftslivet och ledarskaps-/grupputveckling mm. Fritidsaktiviterna skulle jag kunna utveckla mera i och med att jag har tillgång till bra instruktörer osv. Tränat har jag ju alltid gjort i någon form, sportat på fritiden har jag också gjort i hela mitt liv. Det har ju varit bla, innebandy, tennis, badminton, golf mm och lite lekfotboll som liten.
Flera som bett mig massera dem någon gång har frågat varför jag inte blir massör? (tolkar jag som att de tycker att jag masserar hyffsat...).

Jag gillar ju att coach och instruera.... så det finns egentligen massor inom dessa områden som jag skulle kunna utveckla mera. Kanske ska börja plugga igen?? Hm, det känns väl i och för sig inte lockande att sätta sig på skolbänken igen. Mera i praktisk form i samband med utveckling av något slag direkt anknytet till arbetet isåfall. Men det finns mängder med saker som jag ändå skulle vilja göra, men just nu har jag så mycket idéer så jag vet inte i vilken ände som jag skall börja. Jag vet heller inte vart alla idéer kommer ifrån men hjärnan verkar jobba för fullt just nu efter att ha varit i viloläge ett tag, vilket i och för sig är bra! Idéer finns, motivationen och inspirationen är tillbaka! Ja, så då är det väl bara att sätta fart under nästa vecka och försöka "tratta ner" idéerna till bra projekt!

Men nu är det fredag och det är dags att ta EU-moppen mot skolan och hämta hem dottern för en tidig helg! Ikväll blir det middag nere på stranden med lite grannar! F och jag skall nog ta en sväng med vår kanadensare efter maten!
Ha en underbart varm och skön helg allihop!

1 kommentar:

  1. Vilket härligt och inspirerande inlägg, jag har också en massa drömmar o ideer... Du ska se att du lyckas bena ut på ett bra sätt!
    Hoppas ni fick en fin kanot-tur!
    Kram Therese

    SvaraRadera