Etiketter

torsdag 24 maj 2012

Tacksamhet och Glädje!

Solen skiner, värmen har slagit till, grönskan växer sig fram, knoppar slår ut, sjön den glimmar mellan träden, grillningen är i full gång, middag och fika på altan, första gräsklippningen avklarad, det första glaset rosé har inmundigats, solkrämen är på, shorten och linnet likaså (fast bara hemomkring), vattenlekar är igång, sommardofterna från skogen och naturen är ljuvliga! De senaste dagarna har varit helt underbara, jag är lycklig för SOMMAREN ÄR VERKLIGEN HÄR!!

Glädjen, inspirationen och energin är tillbaka! Jag känner mig gladare nu än på länge, jag orkar ta mig igenom jobbiga saker med större lätthet, som kan dyka upp. Trots svåra ryggsmärtor så är jag återigen igång och tar mig iväg och tränar och tränar också intensivt hemma, jag rensar just nu överallt för fullt, ut med gammalt och uttjatat och in med nya krafter och energier. Jag känner att jag leeever igen! I´m back! Något slitnare i kropp och själ, något rynkigare men jag lever och börjar blomma ut igen!

Jag har lärt mig de senaste 2 månaderna att det okej att känna, det är okej att gråta och känna frustration, det är okej att oroa sig och känna ilska, vara ledsen och känna saknad. Och att det är okej och vara glad och skratta mitt i en stor sorg.... Jag känner fortfarande sorg och saknad, men väljer att acceptera det som hänt och är glad åt det jag har och alla de minnen och det jag faktiskt upplever i nuet! Jag har en underbar familj, jag älskar mina syskon som står mig närmare än någonsin, jag är tacksam för mina underbara vänner! Jag är tacksam för varje kram jag får från en vän och känner att jag är lyckligt lottad som har denna vän, (tack Therése och Vivi som på något sätt alltid visar att ni finns där, vet inte om ni fattar vad ni gör för mig...), jag gläds åt varje mötande person som hejar och ger mig ett leende! Mitt i allt det tunga och den tuffa tiden så har jag glömt bort hur det känns att kunna känna glädje och hitta tillbaka till energin och inspirationen! Men nu är jag här!

Jag är lycklig, det är sommar och det är sol och det är koskit i hagen....!

2 kommentarer:

  1. Tack och kram skönt att du mår bra och är lycklig! Visst är det så, att när det känns som värst, då vänder det! Kankse en lunch på måndag? kram kram Vivi

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det så! Efter regn kommer sol, så är det alltid!
    skall till Vällingby på måndag en sväng, vet ej när jag kommer därifrån så jag kan inte bestämma någon tid på måndag. Alternativ dag? vi tar det på sms el fejjan ist. Kram Helen

    SvaraRadera