Etiketter

söndag 29 januari 2012

Tänk vad fort man glömmer....

Det var ju inte så länge sedan som man var småbarnsförälder.... Det är jag ju på ett sätt fortfarande. Men efter att ha varit "förälder" i helgen till en 8 månaders bebis så känner jag helt plötsligt vad fort man glömmer... Jag som brukar vara ganska bra på att prioritera och ha många järn i elden samtidigt hann helt plötsligt ingenting i helgen... Varken den planerade städningen, bakningen, sortering av diverse saker hanns med överhuvudtaget... trots att jag hade stor hjälp av min 6-åring som lekkompis och alltiallo. Kommer inte ihåg att jag hann med så lite när F var bebis. Förmodligen planerade jag annorlunda, vilket jag idag har glömt bort lite hur jag gjorde... Men lite fick jag dock gjort tack vare F´s insats och T´s hjälp även om jag tog på mig huvudansvaret. Och med en bebis som är precis lika snäll, lugn och glad som F var som bebis så gick det också lättare. Men vad fort man glömmer trots allt... Känns ju som om det var igår som man fick barn och levde bebisliv.
Han åkte i em hem till sin mamma och pappa igen och jag saknar honom redan... Hoppas han kommer och bor hos oss igen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar