Etiketter

måndag 16 januari 2012

Saknar min träning....

För snart ett år sedan så började jag lite smått köra LCHF-kost för att testa om jag kunde gå ner något kilo. Det gjorde jag, hela 8 kg, dessutom började jag mitt i vintern, som är den värsta årstiden för mig och min ledvärk, märka helt plötsligt att jag mådde lite bättre i lederna... Fattade först inte varför jag mådde bättre än på många år och varför jag var rörligare i kroppen och orkade mer. Jag trodde först inte att det berodde på kosten, men så fortsatte jag och märkte att det var ju den! Och med mer rörlighet och lite smidigare koordination så kunde jag också ge mig ut på promenader igen och jag var riktigt flitig ett tag och gick flera mil i veckan + att jag tränade styrke tre dagar i veckan. Jag var flitig fram till oktober och början av november... Sen började mitt arbete ta "över" min lite friare tid. Nu flackar jag en hel del i jobbet och kommer att fara ännu mera i Stockholmsregionen, Uppland, Mälardalen samt Östergötland som är mina arbetsområden. Vilket innebär att jag faktiskt inte hinner komma iväg till gymmet eller ens orkar gå en kort promenad när jag kommer hem. Synd, för jag känner att jag går ett par steg tillbaka och orkar lite mindre och blir tröttare fortare igen... Men jag vill inte vara hemifrån och väljer då att inte försumma familjen med "egen-tid" under denna intensiva period framöver.
Men jag tror jag har en annan lösning.... Något som jag faktiskt har tänkt mycket på tidigare... Nintento Wii Fits och Wii Sports bla... Har testat det vilket gav en del och funkade bra. Det var både jobbigt och gav mig träningsvärk. Dessutom var det kul och lätt att ha till hands... Inga undanflykter med andra ord :-) Spar både tid och dessutom är jag inte borta hemifrån!
Har ett sådant på G så jag kommer nog snart igång med träningen igen förhoppningsvis fast på hemmaplan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar