Etiketter

fredag 27 januari 2012

Fredagsmys...


Kalla mig alkis eller nåt om ni vill, javisst! Men om det är något som jag ibland längtar till när fredagen kommer är just den stunden när man avslutat arbetsdagen och inväntar fredagsmaten så är det ett glas rött vin! Det smakar så ljuvligt gott och känns så avslappnade att få ta första klunken och känna lugnet och friden med familjen tillsammans och en god matbit till. Vissa fredagar känns speciella och då vill jag gärna ta ett glas eller två. Inte alla fredagar förstås, men idag är en sådan fredag som jag längtar faktiskt... Det är många timmar dit och jag skall hinna med mycket innan dess + att jag skall köra bil så jag får vänta på det goda.

Sambon står för matlagningen ikväll (tror jag iaf) och då får jag en stund över att läsa lite bok för F och mysa med henne innan maten blir klar och jag får mitt lilla vin!

Trevlig helg alla goa vänner!

2 kommentarer:

  1. Håller med håller med, det är så mysigt och avkopplande med ett glas två vin! Ha en härlig helg kram/Vivi

    SvaraRadera
  2. Det var gott! Njuter fortfarande!

    SvaraRadera