Etiketter

lördag 14 januari 2012

Längtar efter is....

En halv meter snö och ca 7 minusgrader skulle jag tycka vara helt perfekt alla vintermånader.... Bara man slipper skotta en massa snö så är jag glad! Skulle vara så kul med snö så vi kan åka skidor, pulka, snowracer och spark. Och det allra bästa vore om det kunde vara is på Yngern, upplogat för långfärdsskridskor. Jag har känt en enorm längtan efter att få börja åka långfärdsskridskor sista tiden! Vi har ju sådana sedan ca 6 år tillbaka, men jag har aldrig direkt provat dem ordentligt.

Det var först förra långa vintern som F lärde sig åka skridskor riktigt riktigt bra och det var då som jag tog fram mina gamla vita konståkningsskridskor av märket JOFA Princess från åttiotalet och åkte med henne och jag kan säga, det var nog senast på åttiotalet som jag stod på dessa skridskor...  I gymnasiet närmare bestämt. Tänkte också att det kanske är lättare att börja om med dessa skridskor innan jag får in en bra teknik med långfärdsskridskorna, som i och för sig är en helt annan teknik. Men att träna upp balansen från den "gamla vanan" från åttiotalet kanske kan vara början till att hitta denna långfärdsskridskoåkningsteknik. Det verkar ju så himla roligt och avkopplande (och ansträngande) med långfärdsskoåkning. Men jag SKA börja har jag bestämt! Helt klart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar