Etiketter

måndag 23 januari 2012

Så mycket idéer

För varje helg så kommer vi ett litet litet steg närmare vårat mål, att bli så pass färdiga med huset att vi inom de närmaste månaderna kan börja flytta in! Men det är dock en hel del kvar.... Kvällar och helger blir inte så många timmar tillsammans att orka och hinna hålla på och jobba, speciellt inte när vi gör allt själva hela tiden.

Men nu ser vi hur former, färger, nyanser osv börjar bli verklighet iallafall i våra huvuden, vilket är fantastiskt roligt! Jag har ju i och för sig sedan länge haft min bild "färdig" på hur jag vill ha det, men vi är ju tre i familjen som skall bo i huset så jag får väl visa lite hänsyn till deras smak också :-). Men i F´s rum har jag en helt färdig bild som F också är helt överens med mig om hur det skall se ut och i andra rum så känner jag mig också klar med möblemang, tapet, tyger, färger osv medans vissa delar är vi inte helt överens då vi har olika bilder än så länge. Men vartefter saker och ting kommer på plats så lossnar även det vilket känns fantastiskt kul.

Men det är svårt ibland, riktigt svårt! När vi stått i färgaffären och skall välja färg i deras ljussken och sedan kommer hem med tex en tapetstump och jämför så kan det se helt annorlunda ut på våra väggar...

Jag gillar ju inredning väldigt mycket, vilket man kanske inte kan tro när man ser vårat nuvarande campact-living-hus med de möbler och färger som vi har och hur det är placerat och inrett, men jag vet att vi kommer att få ett mysigt, lantligt, trevligt och trivsamt nytt hem med många detaljer som för oss känns väldigt "hemma".
Vi har slitit vårt hår, kämpat, skällt, gråtit, skrattat och glatts åt mycket under dessa 2,5-3 år som vi "tagit ut oss med" med allt vad bygge heter. Nu är vi ännu närmare vårt mål, även om vår tidsplan ständigt har spruckit av en mängd olika anledningar (6-8 månader kan vi ju räkna bort direkt då vi haft två svinkalla vintrar som vi ej kunnat jobba med bygget). Men skam den som ger sig! Hoppas vi själva håller hela vägen... Kämpigt men kul, men våra kroppar och huvuden är ganska så slut vid det här laget... Men när jag ser den färdiga bilden av vårt nya hem med all inredning och former i huvudet så blir jag väldigt glad och tacksam! Inte jättejättelångt kvar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar