Etiketter

söndag 29 januari 2012

Ta vara på tiden....

Jag är 43 år och mitt i livet. Har i bästa fall ungefär halva livet kvar framför mig. Under de senaste dryga 15 åren så har jag försökt förverkliga flera av mina många drömmar som jag haft genom livet och flertalet är idag uppfyllda, eller håller på att uppfyllas. Jag gjorde ett aktivt val för ca 18 år sedan efter en kris och en händelse som tvingade mig att antingen gå under eller ta steget att vilja "överleva". Fast det troligtvis hade varit enklare att gå under så gjorde jag ändå valet att ta den svåra tuffa och tunga vägen att försöka överleva krisen och försöka gå vidare i livet, trots att jag inte hade någon aning om hur jag skulle bära mig åt.

Men med facit i hand såhär många år senare så gjorde jag väl ändå rätt val, även om inte vägen varit spikrak.. Idag lever jag ett mycket bra liv jämfört med för 18 år sedan och om det är något som jag lärt mig är att ta vara på de stunder som ges, har levt livet som jag själv har velat leva, trots förmaningar och "goda råd". Jag lever ett ännu mer hektiskt liv idag än vad jag nog någonsin har gjort tidigare och jag har väldigt mycket idéer och projekt som jag vill genomföra. De är sådant som jag prioriterar nu i mån av tid men också för framtiden. Jag kan inte säga att alla kombinationer alltid är så lyckade då man ena stunden infinner sig i ekorrhjulet och andra stunden försöker uppnå sina drömmar. Då kan det således vara svårt att ta vara på tiden...
Att försöka ta vara på sin tid kan ibland vara lättare sakt än gjort i ett stressigt liv. Men det gäller ju att hitta den balans som passar för en själv i sitt liv. Jag vet numera hur jag hittar min balans som funkar någorlunda för mig. Jag lever ibland i rädsla för att välja fel, men jag brukar hitta en trygghet och harmoni till slut. Ibland dippar jag förstås som alla andra och bla lever med ständigt dåligt samvete men vissa delar kan jag vända fort och känna att lugnet och harmonin kommer igen! Härlig känsla!

Ta vara på tiden!


1 kommentar:

  1. Ja så kloka ord, jag vet inte vad som hände för 18 år sedan, så bra känner vi inte varandra. Men det är tufft att komma vidare, och så mycket tid det går åt att fundera på vilken väg man ska ta och hit och dit och så ska man helst inte ångra sig. Bra jobbat vännen! Ja just det ja, jag har ju lite saker som ska mailas till dig, jag har bara varit lite borta i skallen, haft feber för första gången på 4 år, då kan du tänka dig....kram kram Vivi

    SvaraRadera