Etiketter

torsdag 19 januari 2012

Längtar....

Vår strand och brygga en vacker sommarkväll! Jag blickar tillbaka på sommaren som var och konstaterar återigen att vi bor så otroligt bra där med närheten till allt det underbara i naturen. Friluftsmänniska som jag är så älskar jag ju både att vandra i skogen, plocka svamp och bär, ta båten ut på Yngern och fiska, ta kanadensaren och paddla ut i det tysta vattnet, bada i det varma långgrunda vattnet, ligga på bryggan och höra vattnet klucka mot båtarna, se änderna med ungar simma intill mig. Att få ta sig ett morgondopp eller ett kvällsdopp och avsluta kvällen med grill-middag och ett glas rött och titta på solnedgången flera kvällar i veckan är underbart! Det är livskvalitet! Jag känner ett lugn och en harmoni vid denna plats. Och jag är tacksam över att våra barn får bo och växa upp på denna underbara plats på jorden. Nu är visserligen grabbarna stora och flyttat hemifrån men de trivs här också när de är här ibland.

Det är redan Januari och vinter. Inte mycket snö direkt men även vintertid nyttjar vi stranden och eldplatsen.
Jag kan aldrig bli mätt på dessa vyer och ljumma sköna sommarkvällar nere på stranden. Tror aldrig någonsin att jag kommer att ledsna på denna plats på jorden! Det är nästan så jag blir religiös! Halleluja :-)

2 kommentarer:

  1. Så härligt Helen att du känner att du bor på rätt plats och ert hus kommer att bli jättefint när ni är klara! Jag vet, för jag ser en del och ni är jätteduktiga med detaljerna och sånt som gör helheten! Imponerad av Tobbes murning vid vedspisen med, hälsa honom det! Det kommer att bli bra! Kämpa på! kram Vivi

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Det värmer att höra! Har hälsat Tobbe det och han blev glad!
    Det känns skönt att få ett sånt fint omdöme från en som verkligen förstår vad vi "går igenom" och att få credit från en hus-och- heminredar-guru som du! Tack Vivi! Varm kram Helen

    SvaraRadera