Etiketter

torsdag 12 januari 2012

Kreativa dagar


På alla arbetsplatser som jag har arbetat på så har det alltid förekommit en del utbildningsdagar, konferenser och workshops osv. Det har varit både givande och mindre givande och ett flertal gånger så har man efter det ändå inte arbetat efter de beslut som tagits under dessa utb/konferensdagar. Ofta har det också varit en massa dösnack och "blaj" som sagts och det har varit ostrukturerat och ogenomtänkta beslut, bara för att det skall beslutas något... oavsett om det är bra eller inte. Många gånger har jag ställt mig frågan om varför man måste avsätta tid till något som iallafall inte ger någonting i slutändan? Tanken är ju att besluten som tas skall trädas ikraft efteråt och skall efterlevas och ge förbättring, varför ska man annars ha konferens undrar jag?

På denna arbetsplats jag numera arbetar på så är det verkligen annorlunda. I två dagar så har jag konfererat med kollegor från flera orter i landet och vi har varit mellan 9-12 personer och det har verkligen gett så mycket! För alla har verkligen varit delaktiga och brainstormat, alla har fått säga sitt och beskriva sina tankar och känslor kring det vi jobbar med. Allas resonemang har varit lika viktiga och vi har kommit fram till konkreta beslut efter dessa diskussioner som till slut alla blivit helt överens om. Besluten har omedelbart trädit i kraft och allt som antecknats och dokumenterat sammanställs på en gång mailas ut till alla direkt efter konferensen. 
Jag åkte direkt hemåt efter konferensen och när jag kom hem och slog igång datorn så hade jag redan fått allting mailat. De här beslutade vi och det här arbetar vi efter from imorgon!  Me like!
Effektivt, utvecklande, hållbart och sååå roligt! I love my job!

Utvecklande, Lönsamt, Hållbart, Naturligt är för övrigt våra värdeord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar