Etiketter

söndag 3 juni 2012

Tungt....

Idag är en sådan där dag som är riktigt tung att leva. Massor att göra, tjafs hit och dit, hemmet ser hemskt ut med damm, grejer överallt då vi slänger, packar och skitar ner lite här och var. Tvätt hänger på tork som i ett taikonläger i vår lilla stuga och skitväder är det ute.

Känslomässigt mår jag skit då allting känns pest just nu. Jag är väldigt nedstämd idag, saknar mina föräldrar enormt just nu då jag känner att jag behöver dem som allra mest. Och tjat om olika saker hemma gör ju inte känslorna lättare. Det är ju nästan ingen som förstår vad vi går igenom och hur vår familjesituation funkar.

Idag funderade jag tom vad det är jag har att leva för när allting bär mig emot. Hela det här året har varit så himla tufft för mig och jag försöker att suga åt mig positiviteten när den dyker upp så att den inte försvinner, men det har varit förbaskat tungt. Det är inte mycket som känns bra just nu och jag får fundera på vad jag vill göra av livet i sin helhet. Men jag får väl kämpa på kanske... Ibland behövs tunga perioder för att ta sig upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar