Etiketter

onsdag 27 juni 2012

Dagens uppgift! Fokus på kropp och hjärna!

Haft en bra och mycket intressant förmiddag! En timmes telefonmöte där ämnet var beteendemönster och reaktioner i bla kropp och hjärna. Intressant! Har resterande tiden under förmiddagen studerat mycket intressanta texter och videoklipp (bloggar och Youtube) gällande olika ämnen som hälsa, ämnen för kroppen och hjärnan, LCHF, ADHD, aktiviteter mm.

Bland Youtubes videoklipp om ADHD finns en dokumentärserie som heter "Mitt huvud är en torktumlare" som är rätt intressant.

Gällande LCHF som jag följer rekommendationer ifrån, så läste jag ett intressant sammanhang mellan trötthet och ost (kalcium och magnesium).
http://www.lchf.se/Bloggar/Blogg/tabid/83/EntryId/3613/Trott-Ater-du-mycket-ost.aspx

Jag har själv börjat äta tillskott av magnecium igen sedan ett par dagar tillbaka och känner mig lite bättre och piggare i kroppen redan. Fortfarande trött, stel och har förbaskat ont men känner mig lite rörligare och "bomullen" i huvudet har avtagit. Jag har ätit tillskottet förrut och vet att jag mår bättre utav det, kan varmt rekommendera det!


I eftermiddag skall jag syresätta hjärnan med hjälp av aktiviteter i friska luften såsom bla paddling med två små tjejer vilket skall bli jättekul. Tar med en liten fikamatsäck och om vädret tillåter tar vi nog en tur över till andra sidan Yngern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar