Etiketter

onsdag 27 juni 2012

Jag blir nog aldrig någon författare, men jag gör ett försök!


Har återigen antagit mig utmaningen att försöka skriva en bok... Men den handlar varken om mig själv eller mitt liv på något sätt. Utan om en kvinna som hamnar i ett dilemma. Och så handlar den om kärlek... (det måste den väl göra, eller? :-) Har inte kommit så långt och vet inte exakt vad den skall handla om i fortsättningen och om budskapet med den är tillräckligt bra för att någon överhuvudtaget skall vilja läsa den sen.

Jag har så många gånger prövat att skriva noveller och även en, som det var tänkt, en tjock bok, men jag tycker efter ett tag att det alltid blir en dålig historia. Jag började för många år sedan på en bok som handlade om mig, min uppväxt och en bit in i vuxenlivet, men den kasserade jag efter att jag själv insåg hur tråkig och "eländig" den lät så jag raderade den i datorn helt och hållet.

Jag har fått låna en författarkurs-dvd av en vän för ett tag sen som har legat i bokhyllan rätt länge nu. Hon själv var på författarkurs i Karibien för en massa år sedan och fick denna dvd med sig hem från kursen, och jag har nu tänkt när jag börjat skriva lite, att verkligen ta del av den kursen så det blir "rätt och riktigt". Så vem vet? Kanske jag skriver färdigt boken denna gång! Men det läskigaste blir nog att låta någon läsa den sen....

Jag diskuterade lite idag med en god och klok vän om bloggande. Hon har själv pausat sin blogg för ett tag då hon känner att hon inte tillför så mycket med bloggen. Även om jag tycker väldigt mycket om hennes blogg och att hon visst tillför oss läsare en hel del så förstår jag vad hon menar. Jag känner ju likadant med min blogg.... Det jag skriver i nuläget vet ju folk redan, det är liksom inget nytt eller intressant som jag har att komma med. Men jag har den väl mest för att skriva av mig, för min egen del tror jag. Jag vet att folk ändå läser min blogg trots allt vilket jag verkligen tycker är jätteroligt! Och jag tror att jag kan komma tillbaka till den riktiga inspirationen och kunna skriva bättre och intressantare inlägg såsmåningom, som är lite mer inspirerande som jag fått respons om att den tidigare har varit ibland. Jag behöver nog bara lite mera tid att fylla på med mera kraft och energi för att hitta den rätta motivationen till att skriva innehållsrikare inlägg.

Så ni som fortfarande läser, håll ut lite till! Jag hoppas jag kan göra det bättre! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar