Etiketter

onsdag 13 juni 2012

Skolavslutning med solsken och picnick!


En stolt och glad liten tjej gick ut förskoleklassen idag! Förväntansfull inför sommarlovet och kommande höst då hon börjar ettan!
Efter skolavslutnigen styrde vi kosan mot Mariefred! Jag tycker så mycket om Mariefred som både är mysigt och vackert och jag tillbringade mycket tid där som barn där då min farmor och farfar bodde där under hela sitt liv (förutom när de bodde i Taxinge och vid Hedlandet). Jag har fortfarande släkt kvar där.

Jag passade på att visa Felicia sin morfars föräldrars grav, dvs min farmors och farfars, när vi ändå var i krokarna.


Vi passade också på att gå en kort sväng i Hjorthagen som jag tycker så mycket om, och vi klättrade upp på utsiktsberget och satte oss vid en tall(!) och picnickade på inköpt plockmat... (Tror det är den enda tallen i hela hagen som annars bara består av gamla ståtliga ekar). Det är så vacker vy därifrån över Gripsholms slott, Mälaren, kyrkan och delar av orten.


Utflykten i Mariefred avslutades med att vi tog en glass nere längs strandgatan.

Vi satt en stund och njöt av glass och gassande solsken och kikade på båtarna som låg vid kajen innan vi tog svängen hemåt via Åkers Styckebruk, Skottvångs Gruva, Laxne, Gullsmedsmora till Nykvarn. Väl hemma var vi helt slut, tog en tupplur allihop! Härlig skolavslutningsdag!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Kram Therese

    SvaraRadera