Etiketter

torsdag 14 juni 2012

Jag och min Personprofil!

Jag som arbetar med personprofiler mycket i mitt arbete har genom åren lärt mig att "läsa av" vad personer kan vara för typ av person, dvs vilka de mest framträdande dragen är hos dem. Jag blir mer och mer faschinerad av människors beteenden och tycker det är jättekul och intressant! Jag själv ses som drivande och entusiastisk person i mångt och mycket. Många tycker att jag alltid har sån energi och hittar på en massa kreativa saker hela tiden. Har alltid många järn i elden och kör på mest hela tiden! Och det stämmer så väl och det speglar sig också i de personprofilanalyser som jag har gjort.

Det här är min senaste som avslöjar vilka styrkor som jag har högst respektive lägre:


"Du är som person väldigt beslutsam, tävlingsinriktad, påstridig, kraftfull och tvärsäker. Du eftersträvar inflytande och tycker verkligen om att vara den som bestämmer. Det måste, mest hela tiden, finnas ett mål att sikta mot. Du tänker resultat i det mesta. Du vill ha klara besked och går snabbt till beslut och avslut. Du uppskattar inte långa diskussioner där du upplever att man inte kommer framåt. Som ledare pekar du ofta med hela handen.

Som person är du för det mesta utåtriktad. Du uppskattar att ha många människor omkring dig och du gillar att konversera. Du är en social person, som inte har något emot att vara i centrum. Du har även en förmåga att sälja in och överyga människor om t.ex en idé. Du tycker om att ha inflytande över din egen och andras situation. I de flesta lägen är du vänskaplig och vänlig. Eftersom människor uppfattar dig som en person med positiv energi, får du ofta med dig andra. Du agerar ofta coachande gentemot andra människor.

Som person tar du det oftast lugnt och du har ett bra tålamod. Du är hjälpsam och stödjande gentemot andra människor och därmed oftast mycket uppskattad som vän och arbetskamrat. Gruppen och människan är viktigt för dig och du värderar goda relationer till andra högt. Förändringar får gärna genomföras men det ska inte vara för snabba utan väl strukturerade och planerade. Du är oftast lojal mot din arbetsplats och mot människor omkring dig. Andra uppfattar dig som en pålitlig person. Du har en bra förmåga att planera och organisera.

Du tycker i första hand om att jobba med helheter och bryr dig bara om detaljerna när du måste. Visioner är viktigt för dig och du behöver inte alltid logik för att gå vidare med ditt arbete. Om du inte känner dig hemma i ett sammanhang och inte sympatiserar med gruppen och dess mål, går du hellre din egen väg och söker självständighet.

Du gillar att gå din egen väg. Oberoende och självständighet är viktigt för dig och du tycker inte om att känna dig tvingad eller styrd av andra. Du kan ge dig in i det okända utan att tveka för länge. Du har en bra förmåga att skaka av dig oförrätter. Du är saklig i de flesta lägen och tar inte kritik alltför personligt. Du ger dig inte i första taget."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar