Etiketter

söndag 24 juni 2012

Händelserik vecka!

Denna vecka har varit händelserik på olika plan. Började med fyra dagars fotbollsskola för dottern. Och vilket väder de fick! Strålande solsken och sommarvärme varje dag och hon var riktigt lycklig dessa dagar då de hade haft riktigt kul tillsammans!


På hennes sista dag på fotbollsskolan hämtade vi upp henne vid IP och åkte direkt upp till Dalarna för att fira midsommar hos farmor och farfar, från torsdag till söndag.

Det är alltid lika härligt att komma till denna plats! Jag känner ett lugn och luften här är alltid så härligt frisk, och då menar jag ren luft. Man känner skillnaden här mot hemma och en harmoni kommer över mig varje gång som jag åker upp hit. Jag rensar ofta bort lite vardagsstress när jag kommer hit och känner ofta ett vemod när jag åker härifrån. Borta bra men hemma bäst känner jag visserligen när jag väl kommer hem, men det är något visst med detta ställe.
Oftast när jag är här så tar jag gärna en promenad, helst varje dag och då gärna tillsammans med svärföräldrarnas vovve. Denna gång gjorde jag dock inte det, trots att jag känner i efterhand att jag borde gjort det för att få bort lite negativ energi som jag sista tiden har känt av olika anledningar.






Det är gott om plats på denna stooora tomt och fast vi ibland är många så känns det inte direkt som att vi "går på varandra" utan det finns mycket utrymme för alla vilket är jätteskönt.


Här syns de allra första små små kantarellerna vara på väg upp på tomten!


Svärmors helt underbart goda sill-tårta som serverades på midsommarafton!



 Här lämnar vi idag ljuvliga Bjursås i Dalarna (del av skidbacken syns, dock väldigt dåligt, långt bak i bakgrunden). Tack för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar