Etiketter

tisdag 12 juni 2012

Den dolda verkligheten!

Denna skildring (som inte är ett inlägg) kommer från min fysiska och psykiska verklighet genom vilken jag står i begrepp att i ord uttrycka mina tankar och känslor. Om något som för mig egentligen är främmande att berätta om.

Min berättelse med ambitionen att skildra det verkliga, min strävan att beskriva det sanna med moralen som följeslagare... med mig som moralkärring. En skildring av en ung människas resa genom livet ur ett perspektiv fram till nuvarande ålder och som mamma, mitt i livet. Men berättelsen beskriver också en kärleksfull resa med livsglädje, optimism och framtidstro. Om hur det verkliga har påverkat mig, hur min syn på moral genom mina uppleverlser och konsekvenser har förändrats och hur jag inte kan hata... För mig handlar det inte bara om att berätta om en historia, det hela handlar också om att ni som läsare skall inse resultatet av historien och dess företeelser... En del av det dolda som jag och mina syskon vuxit upp med.......

Mitt i allt har jag mått fantastkiskt bra och efteråt har jag insett att livet faktiskt går vidare. Ett mänskligare liv med lite mer sympati och med ännu mer stöd till de som behöver mina positiva egenskaper allra mest - människor i samma situation!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar