Etiketter

lördag 16 juni 2012

Det roliga har börjat!

Det roliga har börjat för min del.... i nya huset! Jag har tidigare spacklat, slipat, maskerat vilket är inte är så roligt jobb, sen grundmålat och målat flera gånger; snickerier, väggar, tak, lister, fönsterbrädor mm och senare börjat med färger på väggarna som inte skall vara vita eller tapet på. Men nu har jag jag äntligen börjat tapetsera vilket jag tycker är kul! Vi har valt olika tapeter men med mönster i till hela huset och jag påbörjade tapetseringen vid lunchtid idag. Tapetserade vårt sovrum först och fortsatte efter vår sena middag med fondtapeten till Felicias rum som hon valt ut helt själv! Mycket bra tapetval av henne och den blir verkligen jättefin i hennes nya rum!

Grått, svart, silver i vårt sovrum!

Ljungfärgade väggar och fondvägg med löv i färgerna ljung, lila och glittersilver i Felicias rum!

Imorgon tapetserar jag färdigt Felicias fondvägg och påbörjar sen med att tapetsera "matdelen" i köket, får se om jag hinner klart eller om jag får fortsätta i veckan.

Jag älskar att se färger och former växa fram och jag har till större delar bilderna med tyger, gardiner och detaljer klara i huvudet för varje rum! Jättekul och spännande att få se det nya hemmet äntligen ta ordentlig form!

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blir! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Tack! Det tycker vi också! /Kram H

    SvaraRadera