Etiketter

fredag 8 juni 2012

Äventyr!

Jag gillar ju äventyr och friluftsliv som bekant. Jag skulle vilja vara en riktig äventyrare som kunde bestiga Mount Everest eller liknande, som Ola Skinnarmo och Fredrik Sträng tex. Men av olika anledningar så har jag inte valt att utveckla ett sådant yrke eller liv utan har istället valt en sedvanligt svensson-liv.. Men drömma kan man väl få göra? Jag skulle vilja åka till Svalbard tex. Jag skulle vilja vandra upp till Kebenikaise.

Snodd bild från Ola Skinnarmo på Svalbard

Kebenikaise
Jag skulle vilja vandra utomlands som en av mina grannar gjorde för någon vecka sedan i Österrike. Jag skulle vilja ha en egen kajak som jag ensam på tidiga helgmorgar och semestermornar kunde glida omkring med ute på Yngern.

Kollegan Jonas kajak

När vi bilade i Norge bland bergen förra sommaren så vart jag sugen på att vandra, det är så väldigt vackert där med de många fina vandringslederna och så långt ifrån Sverige är det ju inte direkt heller. Någon gång vill jag göra detta. Och självklart vill jag ju ha sällskap av någon som har samma intresse såklart.
Vacker vy från semestern i Norge
Det längsta jag kan tänka mig att jag kommer iväg på gällande vandring i sommar är möjligtvis en bit på Sörmlandsleden, förhoppningsvis får jag dottern med mig. Jag är ju medlem i Sörmlandsleden och har tillgång till alla kartor på alla leder osv så det finns ju ingen ursäkt för att inte ta en dag eller två och traska iväg. Kanske någon som vill hänga med en bit i sommar?

Jag älskar ju allt detta men tar mig aldrig för att faktiskt slå slag i saken och se till att jag kommer iväg! Att det skall vara så svårt! Man bara går och önskar.... Helknäppt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar